?


 


3 مرحله مهم در برندسازي شخصي بانوان


دلايل بسيار مختلفي وجود دارد که به عنوان يک زن به فکر ايجاد يک برند شخصي باشيد. شايد احساس کنيد حقوق ماهيانه اي که در حال حاضر از محل کار خود دريافت مي کنيد شايسته ي شما نيست؛ يا شايد بعد از يک استراحت کوتاه و بودن در کنار فرزندانتان، سري به شرکت هاي کاريابي بزنيد؛ و يا حتي دست به کار آفريني بزنيد و بر اساس شرايط خودتان زندگي کنيد.


براي آن دسته از افرادي که تازه با اين ايده آشنا شده اند بايد بگويم که برند شخصي برگرفته از مفهومي است که در آن نام هاي تجاري بزرگ بي کم و کاست باعث موفقيت هر شرکتي مي شوند. چنانچه اين نام هاي تجاري کار خود را به خوبي انجام دهند، متوجه خواهيم شد که آيا آنچه يک شرکت انجام ميدهد براي در ذهن ماندن و زماني که به خدمات آن احتياج داريم قابل قبول هست يا نه.


برندسازي شخصي متفاوت نيست و هنوز تصور کلي آن کمي آزار دهنده ست؛ مخصوصا براي خانم ها، چرا که ما تمايل داريم اين موضوع را نوعي خودگرداني و خودارتقايي در نظر بگيريم. خوب مي دانم که براي مدت طولاني با اين موضوع جنجال و کشمکش راه انداختم اما بعد تصميم گرفتم سخت کار کنم و اجازه دهم کارم سخن بگويد. تا جايي که فهميدم افراد کمي مي توانند در ذهن من نفوذ کنند.


آن زمان که مربي بودم متوجه شدم بسياري از ما براي دلايل مشابهي جنجال به راه مي اندازيم؛ چرا که ما در کل طول زندگي ياد گرفتيم متواضع باشيم و درمورد دستاوردهاي خود حرفي به ميان نياوريم، به اين اميد که ديگران خود متوجه تلاش ها و زحمات ما شوند و تنها کسي که از عواقب اين کار رنج برد خودمان بوديم.


ما معمولا قادر نيستيم به توانايي هاي خود بها دهيم؛ آن ها را ضعف مي پنداريم، موفقيت هاي خود را دست کم ميگيريم و به شکست هايمان اجازه مي دهيم تا در ذهن ما جا خشک کنند. علاوه بر آن ما نميتوانيم توجه کساني را که مي توانند به ما کمک کنند تا به حداکثر پتانسيل خود برسيم به خود جلب کنيم. چون حتي اگر ما به خودمان بها دهيم اطرافيانمان اين کار را نمي کنند.


اينجاست که پرسنال برندينگ پا در عرصه مي گذارد. در حقيقت برند شخصي باعث مي شود حتي زماني که در جايي حضور نداريد سخن شما به ميان بيايد و مردم درباره ي شما صحبت کنند. به اين ترتيب مردم ديگران را با شما آشنا مي کنند و به آن ها مي گويند که چگونه کمکشان خواهيد کرد. اين موضوع برخلاف باور بسياري از ما، مسئله ي خوشنامي يا بدنامي نيست؛ بلکه اين است که به ديگران اين امکان را بدهيم تا از خدماتي که ميتوانيم به آن ها ارائه دهيم آگاه شوندو اين ايده اي است که ن با آن زندگي مي کنند.


 


3 مرحله در برندسازي شخصي بانوان?


براي آغازبه کار نام تجاري شخصي شما 3 مرحله را به عنوان راهنمايي در اينجا مطرح مي کنيم:




  • خودت را بشناس




با چند تمرين ساده ي خود شناسي شروع کنيد. در مورد توانايي ها، ارزش ها و علايق خود فکر کنيد تا بدانيد واقعا کي هستيد. در مورد تخصص، تجربه و ديدگاه هدايتي خود فکر کنيد تا مشخص شود چه بايد بکنيد. با اينکار راحت تر وارد بازار کار مي شويد؛ چون شما مي دانيد که چه ميخواهيد.




  • جايگاهت را مشخص کن




در قدم دوم يک بيانيه ي موقعيت آماده کنيد. برخي مردم ان را سکوي پرتاب مي نامند چراکه در مدت زمان 2 دقيقه يا کمتر خودتان را به ديگران معرفي مي کنيد. تعداد اين بيانيه ها به زماني که براي سخنراني داريد بستگي دارد و اينکه کي هستيد و مي خواهيد چه کنيد را شامل مي شود؛ با اين حال ذکر اين نکته که چگونه قرار است به ديگران کمک کنيد را از قلم نياندازيد.




  • خودت را معرفي کن




اکنون که يک برند شخصي معتبر و مختص به خود داريد، زمان ان رسيده که خود را به دنيا معرفي کنيد. با افرادي که خارج يا داخل تجارت و سازمانتان هستند ارتباط برقرار کنيد. پروفايل شبکه هاي اجتماعي خود را به روز رساني کنيد و از قدرت آن براي ارتباط با مردم در سراسر جهان استفاده کنيد. ن در کار گروهي موفق تر عمل مي کنند. کسي نميداند چه همکاري هايي بين آن ها وجود دارد.
شري سندبرگ در کتاب “Lean In” خود نوشته که خط سير کاري ن بيشتر شبيه به چهارچوب هاي بهم پيوسته اي است که در پارک ها وجود دارد و بچه ها از آن بالا مي روند؛ نه نردبان. يعني علاوه بر اينکه از آن بالا ميروند، روي قسمت هاي کناري هم پا مي گذارند، استراحت مي کنند، چشم انداز ها و سلايق مختلف را کشف مي کنند.


منبع: برندها


مشخصات

تبلیغات

محل تبلیغات شما
محل تبلیغات شما محل تبلیغات شما

آخرین وبلاگ ها

برترین جستجو ها

آخرین جستجو ها

شرکت بازسازي ساختمان فرش ماشینی کاشان دی جی ارزان vapormo shop خرید شارژ ایرانسل | خرید شارژ همراه اول | خرید شارژ رایتل Dewitt رهگذر راه نور سئو ارزان سایت کارخانه تولید اطلاعات سونار وب املاک احمدلو