توليدي مانتو و مانتو بخش جدا ناپذيري از پوشش بانوان در ايران است و توليد و فروش مانتو از جمله کسب و کارهاي پر رونق است. مانتوها جنس‌ها و انواع مختلفي دارند که کاربرد مخصوص به خود را دارند.


هر فرد بر حسب سليقه و اندامي که دارد مدل مانتو خود را انتخاب مي‌کند. رعايت کردن اصول و نکاتي که در ادامه آماده است به افراد کمک مي‌کند يک مدل مانتوي مناسب را براي خود انتخاب کنند. خريد از مراکز پخش عمده مانتو مانند توليدي مانتو تهران نيز مي‌تواند براي بسياري از افراد مناسب باشد.


افراد درشت اندام و چاق بايد از خريد مانتوهاي کوتاه و تنگ و نيز مانتوهايي که داراي کمرهاي کشي هستند خودداري کنند. مانتو بايد کاملا متناسب با اندام باشد نه خيلي تنگ نه خيلي گشاد. اگر اين افراد مانتوي سايز مناسب خود را پيدا نمي‌کنند مي‌توانند مانتويي طبق سايز خود بدوزند. استفاده از نقش‌هاي راه راه افقي و شطرنجي در مدل مانتو سبب درشت‌تر نشان دادن افراد مي‌شود. خريد مانتوهايي که داراي شکاف‌هاي جانبي هستند براي اندام اين افراد مناسب‌تر است.


افرادي که شکم بزرگي دارند بهتر است مانتو‌هايي که از قسمت کمر تنگ مي‌شوند انتخاب نکنند زيرا با پوشيدن اين نوع مانتو شکم بزرگتر از آنچه هست نشان داده خواهد شد. بهتر است از مانتوهايي استفاده کنند که در قسمت کمر و مياني بدن جيب، پليسه و چين نداشته باشند.


اندام‌هاي گلابي شکل بهتر است در پوشش خود از شلوار طرح ساده و مانتوي طرح دار استفاده کنند. در واقع لباس‌هاي طرح دار و رنگ روشن سبب بزرگ‌تر نشان دادن اندام خواهند شد. مانتوهايي که در قسمت نيم تنه بالايي برجسته و کار شده هستند نيز مناسب خواهد بود.


افرادي که قد بلند دارند پوشيدن مانتويي که کاملا يک رنگ است قد را بلندتر از آنچه است نشان مي‌دهد. پس افرادي مي‌خواهند قد خود را کوتاه‌تر نشان دهند نبايد تيپ يکدستي داشته باشند و بهتر است حداقل از دو رنگ در تيپ استفاده کنند.


مانتوهاي خيلي کوتاه نيز قد بلند را بيشتر نمايان خواهند کرد. بهتر است از مانتوهايي استفاده شود که انحناي بدن را بيشتر نمايان کند مثل مانتوهاي کمردار.


افراد قد کوتاه و لاغر اندام نبايد مانتوهاي خيلي گشاد يا مانتوهاي خيلي تنگ استفاده کنند. لباس‌هايي با خطوط عمودي مي‌تواند به بلند نشان دادن قد کمک کند.


توليدي مانتو عمده ارزان رقابت سنگيني ميان فروشندگان مانتو ايجاد کرده ولي يک نکته بسيار مهم و جالبي که مشتري آن را درک نمي‌کند کيفيت مانتو است. کيفيت خيلي مهم است که اصلا به آن دقت نمي‌کنند.


توليدي مانتو بر اساس فصل به موارد زير تقسيم مي‌شوند:


مانتو بهاره: جنس لطيفي دارند و از رنگ‌هاي روشن براي دوخت آنها استفاده شده است.


مانتو تابستانه: جنس آنها به صورتي است که هوا بتواند به داخل آنها نفوذ کند.


مانتو پاييزه: از مانتوهاي باراني براي اين فصل به دليل عدم نفوذ آب در آنها و ضخيم بودن آنها به مقدار کافي استفاده خواهد شد.


مانتو زمستانه: جنس اين نوع از مانتوها کلفت است و گرماي زيادي دارند مانند جنس کتان يا پارچه‌هاي پشمي.


مانتوها بر اساس مکاني که قرار است از آنها استفاده شود به موارد زير تقسيم مي‌شوند:


• مانتو دانشجويي


• مانتو مجلسي


• مانتو اداري


جنس مانتو در خريد از توليدي مانتو مسئله بسيار مهمي است که بايد به آن توجه کرد تا رضايت کاملي پس از خريد آن داشت.


نحوه راه اندازي يک توليدي مانتو در تهران


در ابتدا بايد مشخص شود که هدف از راه‌اندازي توليدي مانتو چيست. در ابتدا نبايد ملاک در آمد زايي باشد و در عين حال نبايد عجله‌اي براي سود وجود داشته باشد. توليدي مانتو داراي فراز نشيب‌هاي زيادي است و لازمه آن صبر و بردباري است و پيش از هر چيز به علاقه و هدف نياز دارد.


مقدمات راه اندازي توليدي مانتو


تهيه مکان و دستگاه‌ها و لوازم لازم، جذب نيرو و طراح مانتو، تهيه مدل و الگو، تهيه مواد اولي، بازاريابي اينترنتي و فروش. وسايلي مانند ميز برش، راسته دوز، زيگزال، چرخ‌هاي دکمه مادگي، بخار و … نيز مورد نياز است.


از جمله نکات مهم در توليد مانتو داشتن دانش کافي درباره پارچه‌هاي مانتويي است. بازار فروش و نحوه بازاريابي بايد مورد بررسي قرار گيرد. ميزان هزينه توليد تا حد امکان بهتر است کاهش داده شود. هر کس در توليدي مانتو داراي يک وظيفه مشخص باشد.


انواع توليدي مانتو


توليدي‌هاي مانتو به دو دسته کلي تقسيم مي‌شوند : يک دسته از توليدي‌ها مزدي دوز هستند يعني زير مجموعه توليدي‌هاي بزرگ هستند و مدل‌هاي آنها را توليد مي‌کنند. اين دسته از توليدي‌ها مناسب افراد کم تجربه در زمينه توليد مانتو هستند تا کسب تجربه کنند.


دسته دوم توليدي‌هاي مانتو توليدي‌هاي بزرگ هستند که صاحب برند و مشهور در زمينه توليد و فروش مانتو هستند


مقدار سود يک توليدي مانتو و لباس


راي اين کار به چند نفر طراح، برشکار و کمک‌برشکار، خياط و کمک‌خياط نياز است که بايد حقوق آنها را داد. 


تقريبا هر طراح يک‌‌ونيم تا 2ميليون تومان حقوق مي‌گيرد يا مي‌تواند با هزينه کردن 70 الي 100 هزار تومان طرح‌هايي را بخرد.


همچنين درآمد برشکار اگر حرفه‌اي باشد، از ماهي 4 تا 5 ميليون تومان شروع مي‌شود. حقوق کمک برشکارها و کمک خياط ها هم معمولا توسط خود خياط‌ها و برشکارها تعيين مي‌شود؛ اما مبتدي‌‌ترين آن‌ها بين 800 هزار تا يک ميليون تومان حقوق مي‌گيرند.


درآمد توليدکننده هم تا حد زيادي به اوضاع بازار و فضاي رقابتي بازار ربط دارد؛ اما معمولا اين ميزان کمتر از سه ميليون تومان در ماه نيست. البته گاهي درآمد دو ماه يک توليدکننده به 50 ميليون هم ممکن است برسد و ماه‌هاي ديگر اصلا سودي نداشته باشند و حتي ضرر هم بدهند!


مجوزهاي لازم براي جلوگيري از مشکلات احتمالي


اخذ مجوز اهميت بالايي دارد. براي اين امر مي‌توان به اتحاديه‌هاي شهر خود مراجعه و با ارايه‌ي مدارک، جواز کسب دريافت کرد. جواز کسب، اجازه‌نامه‌اي است که طبق مقررات قانون نظام صنفي از طرف اتحاديه‌ي صنوف توليدي و خدمات فني، به فرد صنفي براي اداره‌ي محل کسب شخصي داده مي‌شود. در شرکت‌هايي که به ثبت رسيده‌ است، پروانه به نام شرکت صادر مي‌شود.


علاقه مندان به کسب اطلاعات بيشتر مي‌توانند به سايت آرافورم به ادرس www.araforma.com مراجعه کنند.


مشخصات

  • جهت مشاهده منبع اصلی این مطلب کلیک کنید
  • کلمات کلیدی منبع : مانتو ,توليدي ,استفاده ,افراد ,بايد ,توليد ,توليدي مانتو ,استفاده کنند ,مانتوهاي خيلي ,ميليون تومان ,تقسيم مي‌شوند
  • در صورتی که این صفحه دارای محتوای مجرمانه است یا درخواست حذف آن را دارید لطفا گزارش دهید.

تبلیغات

محل تبلیغات شما
محل تبلیغات شما محل تبلیغات شما

آخرین وبلاگ ها

برترین جستجو ها

آخرین جستجو ها

آموزیت تاریسم آوای فاخته روزانه های یک تریکو تیلو مانیایا bestwriter شکلات 99% مهندسین مشاور بهین طرح آریا تک آهنگ رايگان فروشگاه سیم و کابل تک غرب